Noticiari ornitològic

Juny 2023
ANATIDAEANÁTIDAS
(Mareca strepera strepera)
Reproductor residente raro, migrante e invernante moderado.
06 de Juny de 2023

Una pareja en una de las lagunas de la R.N. de Milia (Sollana).

D. Ferrís, ()
03 de Juny de 2023

Dos ejemplares en la R.N. de Milia (Sollana).

V. Beltrán , ()
Garganey (Spatula querquedula )
Migrante moderado, invernante ocasional.
06 de Juny de 2023

Sigue presente el ejemplar macho en la R.N. de Milia (Sollana).

D. Ferrís, J. Jiménez, ()
04 de Juny de 2023

Un macho en la R.N. de Milia (Sollana).

P. Marín, ()
Boix (Aythya ferina )
Invernante común, nidificante escaso.
14 de Juny de 2023

Grupo de once ejemplares (cinco machos) en la R.N. de Milia (Sollana).

J. Jiménez, ()

Grupo destacado en pelno periodo re reproducción.

ACCIPITRIDAEAGUILAS
Booted eagle (Hieraetus pennatus)
Migrante e invernante escaso.
19 de Juny de 2023

Un ejemplar, morfo claro, sobrevolando la R.N. de Milia (Sollana).

Y. Maggiotto, ()
SCOLOPACIDAECORRELIMOS Y ARCHIBEBES
Xerlovita (Tringa ochropus)
Migrante escaso, invernante raro.
17 de Juny de 2023

Grupo de cinco ejemplares en la R.N. de Milia (Sollana).

S. Kardell / fuente: ebird.org, ()
ALCEDINIDAEMARTINES
(Alcedo atthis ssp.)
Reproductor residente raro, migrante e invernante.
17 de Juny de 2023

Un ejemplar joven anillado en la R.N. de Milia (Sollana).

P. Marín, ()

Primer registro de un ave nacida la presente temporara de cría.

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "Reserva Natural del Tancat de Mília"

Un projecte de:

Fundació Assut