Noticiari ornitològic

Gener 2010
PHOENICOPTERIDAEFLAMENCOS
(Phoenicopterus roseus)
No reproductor presente todo el año.
25 de Gener de 2010
Un ejemplar sobrevolando la R.N. de La Pipa (Catarroja)
M. Lassalle, ()
ARDEIDAEGARZAS
(Ixobrychus minutus minutus)
Reproductor estival, Invernante raro.
28 de Gener de 2010
Al menos tres ejemplares diferentes cantando, al atardecer, en la R.N. de La Pipa y la punta de Llebeig
G. gallego y B. Dies, ()
(Ardea purpurea purpurea)
Reproductor estival escaso, migrante, invernante ocasional.
26 de Gener de 2010
Un ejemplar herido, posiblemente por colisión con tendido aéreo, en la R.N. de La Pipa (Catarroja)
M. Lassalle, ()
Al parecer este mismo ejemplar podría haber sido observado una semana antes en esta misma localidad.
ACCIPITRIDAEAGUILAS
(Circus aeruginosus aeruginosus)
Residente reproductor raro. Migrante e invernante moderado.
22 de Gener de 2010
Se censa un total de 65 ejemplares en el dormidero de la Punta de Llebeig, orilla NE del lago
SEO/BirdLife Voluntariado Alas sobre agua, ()
Arpellot pàl.lid (Circus cyaneus )
Migrante e invernante raro.
28 de Gener de 2010
Un ejemplar sobrevolando la mata de Sant Roc, al atardecer
A. Cabos y J.A. García , ()
STERNIDAECHARRANES Y FUMARELES
(Chlidonias hybrida hybrida)
Estival no reproductor, migrante común, invernante raro.
12 de Gener de 2010
Al menos 12 ejemplares en zonas inundadas del marjal de Massanassa
P. Marín, ()
PANURIDAEBIGOTUDO
(Panurus biarmicus biarmicus)
Reproductor residente raro.
28 de Gener de 2010
Grupo indeterminado de aves (posiblemente tres) cantando al anochecer en la punta de Llebeig (orilla norte de la laguna)
G. Gallego, M. Lassalle y B. Dies, ()

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "Marjals de Catarroja"

Un projecte de:

Fundació Assut