Noticiari ornitològic

Maig 2011
PHYLLOSCOPIDAEMOSQUITEROS
Common chiffchaff (Phylloscopus collybita ssp.)
Migrante e invernante abundante.
26 de Maig de 2011
Un ejemplar cantando en el bosque de ribera de la RN del Racó de l'Olla
J.I. Dies, M. Chardí, (L'Albufera)
Identificación basada en el canto, asignado con reservas a esta especie, a diferencia de otras citas previas que parecían ser propias de P. ibericus.
ACROCEPHALIDAECARRICEROS
Bosqueta icterina (Hippolais icterina)
Migrante ocasional.
15 de Maig de 2011
Un ejemplar anillado en la R.N. de La Ratlla (Silla)
J. Badillo y A. Veintimilla / Grupo Oroval, (L'Albufera)
Se trata del primer registro de la especie tras una larga ausencia de citas. El último registro parece corresponderse con un ejemplar anillado el 15 de junio de 1984.
MUSCICAPIDAEMUSCICÁPIDOS
(Muscicapa striata striata)
Reproductor estival, migrante.
04 de Maig de 2011
Varios ejemplares observados en la Muntanyeta dels Sants (Sueca)y El Cabeçol (Cullera)
Llegada destacada de migrantes y aves reproductoras

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "Introducció"

Un projecte de:

Fundació Assut